søndag 5. februar 2012

Endelig her, endelig over

Dagen i dag har jeg ventet lenge på. Reiduns dåpsdag. Barnedåp er noe helt spesielt, og som forelder er man ikke lite stolt når ens barn blir båret til dåpen. En fantastisk dag er nå på hell, og selv om vi har hatt det helt topp i dag må jeg si at det også er veldig godt nå når det er over. :)

I gudstjenesta sang presten en dåpssalme som jeg liker veldig godt. Vakker melodi, men det er teksten som gjør den så fin i mine øyne. Hvis du er som meg, les og siiip:

Sov, du lille, sov nå godt,
du er døpt, ditt hår er vått.
Nå er livet godt begynt,
dødens nederlag forkynt.
Du er på den grønne gren,
lille knopp, Guds øyensten! 

Gjennom dåpens dype vann
kommer du til livets land,
druknet, død, igjen stått opp
som en del av Kristi kropp,
som en knopp på livets tre
– lille barn på voksenkne!
 
Når du vokser og blir stor,
skal du be om sanne ord.
Du er døpt til kjærlighet,
åpenhet og ærlighet!
Spør oss ut om tro og håp,
nattverd, bønn og barnedåp!
 
Spør om hva din Skaper vil
du skal bruke livet til!
Spør om Jesu hjertesak,
julenatt og påskedag!
Spør om lykkens rose rød,
spør om hjelp i liv og død!

Lille knopp på livets tre,
lille barn på voksenkne,
nå er livet godt begynt,
Kristi kjærlighet forkynt.
Du skal vokse, blomstre smukt,
bære god og evig frukt.

Min fantastiske Reidun. 
I dag døpt til kjærlighet, åpenhet og ærlighet.
Tusen takk til alle som bidro til å gjøre dagen vår fantastisk!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med Reiduns store dag!

    SvarSlett
  2. Gratulere så masse med dagen, håper det ble en goooood, god dag får dere alle:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Dagen ble helt fantastisk. Og du er en av dem som var med å gjøre dagen så flott, takk igjen! :)

    SvarSlett

Så trivelig med en kommentar, du! :)